Συνεχίστηκε και στο δεύτερο 15νθήμερο του Οκτωβρίου η ξέφρενη πτωτική πορεία των πωλήσεων στα καινούρια ΙΧ καθώς τον 10ο μήνα του 2011 η αγορά κατέγραψε πτώση ρεκόρ 35,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι βγαίνοντας στην κυκλοφορία μόλις 5.023 νέα ΙΧ έναντι 7.806 οχημάτων. Ουσιαστικά πρόκειται για πλήρη κατάρρευση της αγοράς ενώ στελέχη του κλάδου εκτιμούν πως άμεσα θα φανούν τα αποτελέσματα της κατακόρυφης πτώσης τόσο σε επέιπεδο κρατικών εσόδων όσο και σε επίπεδο επιχειρηματικότητας στον κλάδο του αυτοκινήτου. Οπως μάλιστα επισημαίνει στην “Η” το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης: “Oσο η κυβέρνηση επιμένει σε μια πολιτική για το αυτοκίνητο η οποία δεν οδηγεί πουθενά τόσο θα συνεχίζεται ο κατήφορος και η πτώση των πωλήσεων και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα επιπλέον χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας, επιπλέον λουκέτα και χαμένα έσοδα για τα ταμεία του κράτους. Υπάρχουν λύσεις να ανακάμψει μερικώς η αγορά έχουμε προτάσεις ωστόσο μέχρι σήμερα αισθανόμαστε ως φωνή βοώντος εν το ερήμω. Αν γίνουν γρήγορες και αποτελεσματικές κινήσεις από τα συναρμόδια υπουργεία η αγορά αυτοκινήτου έχει περιθώρια να αυξήσει τις πωλήσεις με όλα τα ευεργετικά αποτελέσματα που αυτό συνεπάγεται. Παράλληλα τα αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας, η έκτακτη εισφορά που ευτυχώς ίσχυσε μόνο για πέρσι αλλά και η επιβολή απίστευτα υψηλών τεκμηρίων σε συνδυασμό με την συνέχιση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη έχει οδηγήσει χιλιάδες ΙΧ σε προσωρινή ακινησία και από την άλλη έχει παγώσει τις λιγοστές πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων. Αν βέβαια προκηρυχθούν και εκλογές όλα πάλι ανατρέπονται όλα τα πάνε ακόμη πιο πίσω και θα γίνουμε σαν το πλήρωμα του Τιτανικού που ενώ το πλοίο βούλιαζε εκείνοι προσπαθούσαν να φτιάξουν τα τραπέζια στο Lobby…”.
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με τα αναλυτικά αποτελέσματα των πωλήσεων τον Οκτώβριο του 2011 στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι Toyota με 598 πωλήσεις, η VW με 505, η Opel με 486, η Ford με 395 και η Hyundai με 295 ταξινομήσεις. Ωστόσο μόλις τέσσερις εισαγωγικές εταιρείες κατάφεραν να κλείσουν το μήνα με αύξηση στις πωλήσεις τους σε σχέση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα του 2010 και αυτές ήταν η Volvo με αύξηση 220,9%, η Lexus με 133,3%, η Porsche με 100% και η Abarth με 80%. Ολες οι υπόλοιπες σημείωσαν πτώση ενώ υπήρχαν και περιπτώσεις στις οποίες δεν κατάφεραν να πουλήσουν κανένα καινούριο αυτοκίνητο!
Σε επίπεδο έτους η αγορά καταγράφει πτώση 35,7% καθώς τους πρώτους 10 μήνες του 2011 διατέθηκαν 84.253 νέα ΙΧ έναντι 131.037 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Αν βέβαια συγκρίνει κανείς τα αποτελέσματα 10μήνου του 2011 με εκείνα του 2009 τότε η πτώση της αγοράς ξεπερνά το 56%…
Φέρτε πίσω τα λεφτά!
Τεράστια αναστάτωση επικρατεί στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς η πλειονότητα των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων της χώρας απαιτούν από εισαγωγείς αλλά και εμπόρους αυτοκινήτων την άμεση επιστροφή μέρους του δανειακού κεφαλαίου πριν τη λήξη της σύμβασης. Ειδικότερα από εισαγωγέα αυτοκινήτων ζητήθηκε να επιστρέψει τον άλλο μήνα περίπου 15 εκατ. ευρώ από τα 70 εκατ. ευρώ που έχει μέσω τραπεζικού δανεισμού και εξυπηρετεί κανονικά τις μηνιαίες υποχρεώσεις του. Σε άλλη περίπτωση εξουσιοδοτημένου εμπόρου με άνοιγμα περίπου 2 εκατ. ευρώ η τράπεζα ζήτησε την επιστροφή περίπου 400.000 ευρώ μέσα στις επόμενες 30 ημέρες καθώς όπως του επισήμαναν ο κλάδος βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού και πρόκειται να καταρρεύσει! Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν και αρκετές περιπτώσεις κατά τις οποίες οι τράπεζες απαιτούν την επιστροφή όλου του δανειακού κεφαλαίου πολύ πριν τη λήξη της σύμβασης! Πάντως στην αγορά αυτοκινήτου οι φήμες δίνουν και παίρνουν καθώς όμιλοι με πολύ υψηλό τραπεζικό δανεισμό βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού και μια πιθανή μη αναχρηματοδότηση δανείων θα προκαλέσει το λουκέτο τους και βέβαια θα δημιουργήσει ένα απίστευτο ντόμινο στον υπόλοιπο κλάδο…
Απόσυρση ΙΧ
Η απόσυρση ΙΧ αλλά και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων λήγει στις 20 Δεκεμβρίου και θεωρείται πως μέχρι σήμερα έχει θετικά αποτελέσματα τουλάχιστον για το περιβάλλον καθώς έχουν οδηγηθεί στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ περίπου 55.000 ΙΧ και 2.700 φορτηγά. Ωστόσο στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως αν το μέτρο δεν συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά η αγορά θα καταγράψει περαιτέρω πτώση και ο κλάδος του αυτοκινήτου θα επιστρέψει πολλές δεκαετίες πίσω…
Πετρελαιοκίνηση
Πρό το πυλών βρίσκεται η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης με τους Εισαγωγείς και εμπόρους να αναμένουν την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα ανάψει το πράσινο φως για την απελευθέρωση των οχημάτων diesel σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Μάλιστα ήδη κάποιες εισαγωγικές εταιρείες έχουν προβεί σε παραγγελίες οχημάτων diesel ώστε να είναι έτοιμοι με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης ενώ κάποιοι άλλοι έχουν ήδη συμφωνήσει με τα εργοστάσια για ευνοϊκή τιμολόγηση των αυτοκινήτων εξαιτίας της κρίσης που βιώνουν οι Ελληνες καταναλωτές. Ομως αν καθυστερήσει και άλλο η ανακοίνωση της απελευθέρωσης κάποιοι εισαγωγείς κινδυνεύουν να χάσουν πάρα πολλά χρήματα εξαιτίας των παραγγελιών ενώ κάποιοι άλλοι φοβούνται μήπως τα εργοστάσια αρχίζουν να αμφιβάλλουν τόσο για εκίνους όσο και για την κυβέρνηση της χώρας καθώς την τελευταία 20ετία έχει απελευθερωθεί η πετρελαιοκίνηση τουλάχιστον 30 φορές!
Αλλαγή της φορολογίας στα ΙΧ
Το θέμα αλλαγής του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αλλά και του Φόρου Πολυτελείας εξετάζει η κυβέρνηση και σύμφωνα με πληροφορίες το τελικό σχέδιο αναμένεται να δημοσιευθεί το Νοέμβριο. Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο σύστημα θα είναι περισσότερο δίκαιο και θα απαγκριστρωθεί από τις εργοστασιακές αξίες καθώς θα λαμβάνονται υπόψιν οι εκπομπές ρύπων αλλά και η αξία λιανικής. Ωστόσο αν αλλάξει το πολιτικό σκηνικό στη χώρα όλα τα παραπάνω θα υλοποιηθούν αρκετούς μήνες αργότερα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού πάλι θα περιμένει στο ακουστικό της…
Συγκριτικές πωλήσεις αυτοκινήτων Οκτώβριο 2011-2010
Εταιρεία Οκτ-11 Οκτ-10 Διαφορά
TOYOTA 598 782 -23,5%
VOLKSWAGEN 505 912 -44,6%
OPEL 486 737 -34,1%
FORD 359 457 -21,4%
HYUNDAI 295 537 -45,1%
FIAT 286 504 -43,3%
SKODA 281 457 -38,5%
CITROEN 223 313 -28,8%
NISSAN 221 297 -25,6%
AUDI 201 220 -8,6%
SUZUKI 185 277 -33,2%
PEUGEOT 178 243 -26,7%
VOLVO 138 43 220,9%
KIA MOTORS 122 146 -16,4%
RENAULT 108 177 -39,0%
SEAT 106 182 -41,8%
MERCEDES 89 155 -42,6%
ALFA ROMEO 87 134 -35,1%
HONDA 81 114 -28,9%
BMW 75 185 -59,5%
SMART 65 101 -35,6%
MITSUBISHI 64 117 -45,3%
CHEVROLET 64 220 -70,9%
DAIHATSU 52 110 -52,7%
DACIA 49 96 -49,0%
MINI 36 56 -35,7%
MAZDA 21 102 -79,4%
LANCIA 15 25 -40,0%
ABARTH 9 5 80,0%
SAAB 8 30 -73,3%
SUBARU 7 23 -69,6%
LEXUS 7 3 133,3%
PORSCHE 2 1 100,0%
CHRYSLER 0 16 -100,0%
SSANGYONG 0 23 -100,0%
LANDROVER 0 1 -100,0%
Σύνολο 5.023 7.806 -35,7%