Επιμέλεια: Γιάννης Δεβετζόγλου, gdevetzoglou@dolnet.gr
Ακατάλληλα για τη… μαθησιακή λειτουργία των ανηλίκων φέρεται πως είναι τα κινούμενα σχέδια που έχουν γρήγορες εναλλαγές εικόνων, όπως είναι ο «Μπομπ Σφουγγαράκης», σύμφωνα με έρευνα ειδικών από το Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Pediatrics», όλα τα κινούμενα σχέδια που έχουν γρήγορα εναλλασσόμενες εικόνες βλάπτουν την ικανότητα συγκέντρωσης των παιδιών και επιδρούν αρνητικά στη μαθησιακή λειτουργία.
Οι ειδικοί μελέτησαν τη συμπεριφορά 60 παιδιών τεσσάρων ετών, τα οποία χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες.
Η πρώτη ομάδα παρακολούθησε ένα βίντεο διάρκειας εννέα λεπτών του «Μπομπ Σφουγγαράκη» στο οποίο η εναλλαγή των σκηνών γινόταν κατά μέσο όρο ανά 11 δευτερόλεπτα. Η δεύτερη ομάδα παρακολούθησε ένα βίντεο εκπαιδευτικών κινουμένων σχεδίων ίσης χρονικής διάρκειας, όπου οι σκηνές άλλαζαν κάθε 34 δευτερόλεπτα, ενώ στην τρίτη ομάδα δόθηκαν μπλοκ ζωγραφικής, μαρκαδόροι και μπογιές και τους ζητήθηκε να ζωγραφίσουν.
Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης δοκιμασίας των ομάδων, οι ειδικοί ζήτησαν από τα παιδάκια να φέρουν εις πέρας κάποιες αποστολές και όπως φάνηκε οι επιδόσεις των παιδιών της πρώτης ομάδας ήταν σημαντικά μειωμένες από εκείνες των άλλων δύο.
Πηγή : ΤΑ ΝΕΑ