Διστακτικοί αλλά φανερά απογοητευμένοι, ο πατέρας και η μητέρα του 18χρονου μαθητή που σκόρπισε τον τρόμο το πρωί της Τρίτης στο 1ο Γενικό Λύκειο Αμαρουσίου εξηγούν στη zougla.gr τους λόγους που μπορεί να οδήγησαν τον γιο τους σε αυτή την πράξη.
Η μητέρα του 18χρονου Μιχαήλ, Μόνικα Στεπιέν, από το Αστυνομικό Τμήμα Αμαρουσίου, όπου και κρατείται για αμέλεια εποπτείας του παιδιού, όπως ισχυρίζεται ο πατέρας, αναφέρει στη zougla.gr ότι εύχεται ο γιος της να ξεπεράσει σύντομα αυτό που συνέβη και να μπορέσει να βρει τον εαυτό του. «Έχω ζήσει πολλά, έχουν γίνει πολλές παρεξηγήσεις και ό,τι είναι να γίνει θα γίνει. Εύχομαι να το ξεπεράσω κι εγώ αλλά και ο γιος μου» τονίζει χαρακτηριστικά.
Ο Μιχαήλ Στεπιέν, ο οποίος μεγάλωσε τον 18χρονο από όταν ήταν 2,5 χρόνων, αναφέρει ότι ο γιος του, Μιχαήλ, είχε εξάρτηση από το Internet. Όπως εξηγεί, ο γιος του όντως είχε προβλήματα στο σχολείο και μάλιστα δεν ήθελε καν να πηγαίνει. Πολλές φορές γύριζε στο σπίτι και ανέφερε πως είχε τσακωθεί με συμμαθητές του, αλλά ποτέ δεν διευκρίνιζε τον λόγο.
«Τα παιδιά δεν ανοίγονται και τόσο πολύ πλέον, διότι έχουν το Διαδίκτυο και εκδηλώνονται εκεί, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επαφή με τους γονείς και να είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείς» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, προσθέτει: «Εμείς βλέπαμε ότι τσακωνόταν, ότι ήταν μελανιασμένος, αλλά δεν μας έλεγε με ποιον και δεν μπορείς να το ψάξεις και πιο βαθιά. Κι εμείς κάναμε διάφορα όταν ήμασταν νέοι και για ασήμαντους λόγους τσακωνόμασταν. Παρασύρεται πολύ εύκολα ο Μιχάλης, είτε από συμμαθητές είτε από κάποιους γνωστούς».
Όσον αφορά στο αν ο 18χρονος απασχολούταν πολλές ώρες στο Διαδίκτυο σε κάποιο internet cafe, ο πατέρας απαντάει: «Θα έλεγα ότι είναι εξαρτημένος από το Διαδίκτυο. Δεν είχα διαπιστώσει ότι έλειπε κάποιο μαχαίρι από το σπίτι», ενώ αφήνει να εννοηθεί ότι είναι πολύ πιθανόν να προμηθεύτηκε το αιχμηρό αντικείμενο από το Internet.
To χρονικό
Λίγο μετά τις 11:00 το πρωί της Τρίτης 15 Νοεμβρίου, 18χρονος μαθητής, πολωνικής καταγωγής, του 1ου Λυκείου Αμαρουσίου εισβάλλει στον προαύλιο χώρο του συγκροτήματος, σκορπίζοντας τον τρόμο σε καθηγητές και μαθητές.
Έκτοτε ακολουθούν εικόνες σοκ. Αιφνιδίως, βγάζει μία λάμα 80 εκατοστών και σε κατάσταση αμόκ κατευθύνεται προς το γραφείο του διευθυντή. Εκεί συναντά τον υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας και ακολουθεί έντονη λογομαχία. Στην προσπάθειά του να τον ηρεμήσει, επιχειρεί να κλειδώσει την πόρτα. Ο μαθητής αιφνιδιάζεται και σκαρφαλώνει στην υδρορροή, για να κατέβει στο προαύλιο.
Εκτός ελέγχου, ο 18χρονος πάει στον ιστό της σημαίας. Την κατεβάζει, την πετάει κάτω και ανεβάζει τη φανέλα του ως σημαία. Στη συνέχεια, τρέχοντας κατευθύνεται προς τους δύο ακόμη ιστούς των σημαιών και τις κατεβάζει. Τότε βλέπει μπροστά του τη φύλακα-καθαρίστρια του σχολείου. Σηκώνει τη λάμα και την τραυματίζει ελαφρά.
Η επέμβαση της Αστυνομίας ήταν άμεση. Το πλήρωμα του περιπολικού κατάφερε να ακινητοποιήσει τον μαθητή και κατέσχεσε το σπαθί που έφερε μαζί του.
Σύμφωνα με τους συμμαθητές του, χρησιμοποιήθηκε υπέρμετρη βία από τα όργανα της Τάξης και στελέχη του σχολείου. Οι δύο τραυματίες μεταφέρθηκαν για τις πρώτες βοήθειες στο νοσοκομείο «Αγία Όλγα», απ’ όπου και έλαβαν εξιτήριο.
Αντιπρόεδρος του 15μελούς
Ο νεαρός είχε εκλεγεί στο αξίωμα του αντιπροέδρου του 15μελούς. Οι συμμαθητές του, μιλώντας στη zougla.gr, τον χαρακτήρισαν ιδιαίτερα δημοφιλή, ήρεμο και φιλικό. Δύο μαθητές, το μέλος του 15μελούς συμβουλίου και ο πρόεδρος του τμήματος, είπαν στη zougla.gr πως αυτά που ακούγονται από πρόσωπα που θεωρούνται ειδικοί -υπονοούν τους καθηγητές και τον διευθυντή- είναι ανακρίβειες και επιφυλάχτηκαν να αναφέρουν τα παραπάνω στην κατάθεσή τους.
Το ανεπίτρεπτο ατόπημα του λυκειάρχη
Η zougla.gr απευθύνθηκε στον λυκειάρχη του σχολείου του, Κωνσταντίνο Δημογέροντα, ο οποίος, μιλώντας στο zougla radio, επέμενε ότι ο 18χρονος αντιμετωπίζει ψυχολογικά προβλήματα και συγκεκριμένα με τη μητέρα του. Ένας εκπαιδευτικός, άρα και παιδαγωγός, με τον βαθμό του λυκειάρχη όφειλε να γνωρίζει ότι τέτοιου είδους λεπτομέρειες δεν λέγονται στον αέρα, όταν μάλιστα οι λεπτομέρειες αυτές αφορούν στην προσωπική ζωή ενός έφηβου μαθητή.
Για άλλη μία φορά πρυτάνευσε η αμετροέπεια και αποδείχθηκε η έλλειψη παιδαγωγικής κατάρτισης των στελεχών της εκπαίδευσης.