Μπορεί ο πληθωρισμός του Μαρτίου να υποχώρησε στο 1,7% από 2,1% που ήταν το Φεβρουάριο, ωστόσο η ακρίβεια καλά κρατεί, δίνοντας την χαριστική βολή στους καταναλωτές, οι οποίοι πλέον έχουν περιορίσει τις αγορές τους στα απολύτως αναγκαία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, μέσα σε έναν χρόνο, δηλαδή από τον Μάρτιο του 2011 έως τον Μάρτιο του 2012, αυξήθηκαν μεταξύ άλλων κατά 2,6% τα δημητριακά, 2,7% τα γαλακτοκομικά και τα αβγά, 2,9% τα ψάρια, 11,8% τα φρούτα, 7,1% ο καφές, 8,4% τα αναψυκτικά, 9,3% οι χυμοί φρούτων, 13,9% το ηλεκτρικό ρεύμα, 19,1% το πετρέλαιο θέρμανσης, 21,5% το φυσικό αέριο.
Αντίθετα μειώσεις τιμών παρουσίασαν οι πατάτες κατά 24,6%, τα φάρμακα κατά 5,1%, και είδη δευτερευούσης ανάγκης όπως ρούχα και παπούτσια οι τιμές των οποίων μειώθηκαν κατά 3,6% και των επίπλων κατά 2,5%.
Έρχονται νέες ανατιμήσεις
Την ίδια στιγμή, ορισμένες βιομηχανίες τροφίμων και εμπορικές επιχειρήσεις προχωρούν σε ανατιμήσεις των προϊόντων, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Ανατιμήσεις που περνούν σταδιακά στα ράφια των σούπερ μάρκετ ανάλογα με τα αποθέματα που έχουν οι αλυσίδες στις αποθήκες τους.
Στην λίστα της ακρίβειας, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων προϊόντα προσωπικής φροντίδας, αλλαντικά, παγωτά και αβγά. Παράγοντες της αγοράς, υποστηρίζουν ότι το αυξημένο λειτουργικό κόστος που έχουν και προκύπτει από τις μεγάλες ανατιμήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα και στα καύσιμα, οδηγεί πολλές βιομηχανίες να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων τους.
Αξίζει, ωστόσο να σημειωθεί ότι οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επιδοθεί σε έναν ανελέητο πόλεμο προσφορών, προκειμένου να μπορέσουν να αναθερμάνουν την αγοραστική κίνηση, η οποία τους τελευταίους μήνες είναι ιδιαίτερα υποτονική.