Πτώση ρεκόρ 57,9% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πρώτο 15νθήμερο του Μαϊου επιβεβαιώνοντας πλήρως τις εκτιμήσεις των αναλυτών αλλά και στελεχών της αγοράς για πλήρη κατέρρευση του κλάδου. Μάλιστα όπως τονίζουν μιλώντας στην «Η» η εικόνα που καταγράφεται στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι τραγική καθώς μετά το εκλογικό αποτέλεσμα καθώς η πολιτική αλλά και οικονομική αβεβαιότητα έχει «διώξει» κυριολεκτικά από τις εμπορίες αυτοκινήτων τους καταναλωτές.
Πάντως οι πωλήσεις καινούριων ΙΧ ανήλθαν σε μόλις 1.664 αυτοκίνητα στο πρώτο 15νθήμερο του Μαϊου έναντι 3.950 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Παράλληλα μεγάλες αλλαγές σημειώθηκαν και στην κατάταξη των εταιρειών με τις υψηλότερες πωλήσεις καθώς στην 1η θέση βρέθηκε η Citroen με 241 αυτοκίνητα και ακολουθούν η Opel με 191, η Toyota με 182, η VW με 151 και η Nissan με 131 οχήματα.
Επίσης στα αναλυτικά αποτελέσματα υπήρχαν και 5 εισαγωγικές εταιρείες οι οποίες κατάφεραν να κλείσουν το πρώτο 15νθήμερο του Μαίου με θετικό πρόσημο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι και αυτές είναι η Lancia με αύξηση 300%, η Citroen 111,4 %, η Jeep 100%, η Lexus 50% και η Volvo με 47,2% ενώ αντίθετα υπήρξαν και 9 εισαγωγικές με μονοψήφιο αριθμό πωλήσεων…
Σύμφωνα με αναλυτές η «εκτόξευση» των πωλήσεων της Citroen οφείλεται σε ένα και μόνο λόγο που δεν είναι άλλος από τις πραγματικά απίστευτες προσφορές που κατάφεραν να προσελκύσουν τους καταναλωτές οι οποίοι πέραν της μεγάλης μείωσης στις τιμές των γαλλικών μοντέλων έδειξαν πως επιθυμούν να μειώσουν στο ελάχιστο κόστος χρήσης του οχήματός τους επιλέγοντας πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
Πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε επίσης πως από τα 1.664 ΙΧ που διατέθηκαν στο πρώτο 15νθήμερο του Μαϊου τα 650 αφορούσαν σε εταιρικές πωλήσεις κάτι το οποίο σημαίνει ότι μόλις 1.014 καταναλωτές επέλεξαν να αποκτήσουν καινούριο ΙΧ.
Το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης μιλώντας στην «Η» τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Η συνεχιζόμενη πτώση των πωλήσεων έχει φέρει σε απόγνωση όσους έχουν μείνει στο χώρο. Και δεν φθάνει το κακό οικονομικό περιβάλλον που ταλανίζει την αγορά εδώ και 3 χρόνια έρχεται τώρα και η πολιτική αστάθεια, η μακρά περίοδος ακυβερνησίας, η ανικανότητα του πολιτικού συστήματος να αναδείξει κυβέρνηση με αποτέλεσμα την επιδείνωση του κλίματος της αγοράς και την κατάρρευση των πωλήσεων. Ελπίζουμε από τις νέες εκλογές να προκύψει άμεσα μια βιώσιμη κυβέρνηση που επιτέλους θα υιοθετήσει μέτρα ανάπτυξης για τον κλάδο και όχι της συνέχιση της φορομπηχτικής πολιτικής που το μόνο που έχει αποδώσει έως τώρα είναι λουκέτα, απολύσεις και απώλειες εκατομμυρίων ευρώ από τα δημόσια ταμεία. Σε διαφορετική περίπτωση αφενός ο κλάδος οδηγείται συνολικά σε αφανισμό και αφετέρου η ανεργία θα εκτοξευτεί.».
Αγκάθι δίκτυα και δανεισμός
Μακραίνει συνεχώς η λίστα των εξουσιοδοτημένων διανομέων που τίθενται εκτός των επίσημων δικτύων καθώς οι εισαγωγικές έχουν θέσει ως στόχο να κρατήσουν μόνο τις βιώσιμες επιχειρήσεις και όχι όσες βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού κυρίως λόγω αλόγιστων εξόδων.
Πάντως σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία δεν μπορούν να έχουν μόνο έναν εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο στα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς κάτι τέτοιο συνιστά μονοπώλιο. Ομως με τα χρέη να έχουν «πνίξει» πολλούς εξουσιοδοτημένους διανομείς δεν υπάρχουν πολλές εναλλακτικές και είτε στρέφονται σε υγιείς επιχειρήσεις που κάτω από την ίδια στέγη φιλοξενούν πολλές εταιρείες είτε «επιδοτούν» με κάποιο τρόπο λιγότερο χρεωμένους ντίλερ ώστε να αντέξουν. Οποιο τρόπο και να επιλέξουν το θέμα έχει να κάνει με τα «ανοίγματα» των επίσημων διανομένων προς τις εισαγωγικές και μάλιστα ήδη μεγάλη εισαγωγική αναζητά τρόπο ώστε να οδηγήσει προς την έξοδο μεγάλο διανομέα της ο οποίος όμως της χρωστά 60 εκατ. ευρώ και σε καμία περίπτωση δεν θέλει να χάσει. Επίσης αναζητά ήδη τον διάδοχό του καθώς εξαιτίας της ευρωπαϊκής νομοθεσίας θα μείνει με έναν ντίλερ στο μεγάλο αστικό κέντρο και κινδυνεύει με μηνύσεις…
Από την άλλη μεριά οι φήμες για εξαγορές και πωλήσεις εισαγωγικών δίνουν και παίρνουν και βέβαια μετά τη Subaru σύντομα θα ανακοινωθούν και άλλες συμφωνίες που έχουν να κάνουν με ανάληψη νέων εταιρειών, αποχωρήσεις αλλά και λουκέτα που είναι πιθανό να δημιουργήσουν ντόμινο τόσο στον τραπεζικό κλάδο όσο και στην υπόλοιπη αγορά αυτοκινήτου.
Συγκριτικές πωλήσεις καινούριων ΙΧ Α’ 15νθήμερο Μαϊου 2012 – 2011
Εταιρεία Μαιος 2012 Μαϊος 2011 Διαφ. %
Citroen 241 114 111,4
Opel 191 450 -57,6
Toyota 182 370 -50,8
VW 151 431 -65
Nissan 131 462 -71,6
Skoda 87 210 -58,6
Fiat 76 215 -64,7
Suzuki 68 147 -53,7
Peugeot 65 89 -27
Kia 58 99 -41,4
Volvo 53 36 47,2
Hyundai 51 152 -66,4
Audi 48 62 -22,6
Ford 45 216 -79,2
Renault 34 91 -62,6
Honda 24 55 -56,4
Seat 24 147 -83,7
BMW 23 42 -45,2
Alfa Romeo 20 68 -70,6
Lancia 16 4 300
Mitsubishi 14 67 -79,1
Dacia 13 26 -50
Smart 11 64 -82,8
Jeep 10 5 100
Mini 8 21 -61,9
Chevrolet 7 94 -92,6
Mercedes 4 109 -96,3
Lexus 3 2 50
Daihatsu 2 40 -95
Mazda 1 16 -93,8
Porsche 1 4 -75
Subaru 1 26 -96,2
Σύνολο 1.664 3.950 -57,9