Sun, 05 April 2020

 ​​ ​​​​ ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ - ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ κο. ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟ

 

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

σας ενημερώνουμε ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Συλλόγου μας με το νέο Γενικό Διευθυντή Ανθρωπίνου Δυναμικού κο. Γεωργόπουλο και τους κ.κ. Κατσουράνη και Μαυρογιάννη.

Αντικείμενο της συνάντησής μας, όπως είναι προφανές, αποτέλεσε το φλέγον ζήτημα των επιπτώσεων του κορωνοϊού και η ανάγκη άμεσης εφαρμογής μέτρων για την προστασία των εργαζομένων και του συναλλασσόμενου κοινού. Σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο δεν αναλωθήκαμε σε απόδοση ευθυνών για πράξεις και παραλήψεις των έως τώρα πεπραγμένων ούτε πολύ περισσότερο σε ανταλλαγή συγχαρητήριων για τη μέχρι τώρα διαχείριση, αλλά προχωρήσαμε σε μια ουσιαστική συζήτηση με τεκμηριωμένες προτάσεις για τη βελτίωση της ασφάλειας των εργαζομένων.

Πιο συγκεκριμένα, στη συνάντηση αυτή ζητήσαμε:

  • την αυτονόητη, πιστή εφαρμογή των κατευθυντηρίων οδηγιών των Υπουργείων Υγείας, Εργασίας και του Ε.Ο.Δ.Υ.

Η απάντηση της Τράπεζας: Τηρείται κατά γράμμα η ΠΝΠ και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ.

  • τη χορήγηση ειδικής αδείας απουσίας με αποδοχές σε εργαζόμενους γονείς, των οποίων τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν εντάσσονται στην υποχρεωτική εκπαίδευση και δεν επιτρέπεται η φύλαξή τους από άλλες ευπαθείς ομάδες (ηλικιωμένοι γονείς).

Η απάντηση της Τράπεζας: το βλέπουν λογικό και θα εφαρμοστεί άμεσα.

Αυτό αποτελεί μια κρίσιμη εξέλιξη και δίνει λύση σε ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα, που αντιμετωπίζει σημαντικός αριθμός συναδέλφων μας.

  • Για όσο ισχύουν τα έκτακτα μέτρα, να εργάζεται στο δίκτυο καταστημάτων μόνο το απολύτως απαραίτητο προσωπικό προκειμένου να εκτελούνται οι εργασίες που δεν επιδέχονται αναβολής. Αυτό να εφαρμοστεί λαμβάνοντας υπόψιν κοινωνικά κριτήρια και με αίσθημα δικαίου.

Η απάντηση της Τράπεζας: Ήδη μεγάλο μέρος των εργαζομένων απουσιάζει λόγω των ειδικών αδειών αλλά και της δημιουργίας των ομάδων κρούσης. Προσανατολίζονται για περαιτέρω αύξηση αυτού του αριθμού των συναδέλφων.

  • την άμεση χορήγηση όλων των απαιτούμενων ειδών ατομικής προστασίας (αντισηπτικά υγρά χεριών, γάντια και μάσκες μιας χρήσης, απολυμαντικά υγρά) καθώς και την υποχρεωτική τοποθέτηση τους στις εισόδους των καταστημάτων για χρήση από εργαζόμενους και πελατειακό κοινό. Οι εργαζόμενοι, να μπορούν να χρησιμοποιούν γάντια και μάσκες μιας χρήσης, εφόσον το επιθυμούν, χωρίς να εμποδίζονται από τους επικεφαλής των καταστημάτων.

Η απάντηση της Τράπεζας: Έχουν δοθεί εντολές να σταλούν όλα τα παραπάνω προς το σύνολο των καταστημάτων και των υπηρεσιών. Στα ελάχιστα σημεία στα οποία μέχρι χθες δεν υπήρχαν, ήταν με ευθύνη της εταιρείας προμηθειών και άμεσα θα λυθεί. Ως προς τη χρήση τους θα δοθεί εκ νέου οδηγία να μπορούν να τα χρησιμοποιούν οι συνάδελφοι χωρίς προσκόμματα.

  • την άμεση ενεργοποίηση των ιατρών εργασίας και των τεχνικών ασφαλείας.

    • Οι πρώτοι θα πρέπει άμεσα να πιστοποιούν και να επιβάλλουν την κατ’ οίκον παραμονή για προληπτικούς λόγους των εργαζομένων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, προκειμένου η κατάσταση της υγείας τους να μην τεθεί σε κίνδυνο λόγω της πανδημίας, όπως και κάθε άλλου εργαζόμενου που εμφανίζει συμπτώματα της νόσου.

    • Η επικοινωνία των ιατρών εργασίας με τους εργαζόμενους να πιστοποιείται με ηλεκτρονική αλληλογραφία (αναγκαία η κοινοποίηση των ηλεκτρονικών διευθύνσεων των ιατρών εργασίας) και όχι προφορικά.

    • αξιοποίηση των ειδικών γνώσεων και της επιστημονικής επάρκειας του συναδέλφου - μέλους μας, Βερώνη Παρασκευά, ο οποίος είναι Προέδρος του Επιστημονικού Συλλόγου Τεχνικών Ασφαλείας Ελλάδος και μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας (Α.Σ.Ε) του Υπουργείου Εργασίας.

Η απάντηση της Τράπεζας:

    • έχουν δοθεί προς όλους τους συναδέλφους τα τηλέφωνα των ιατρών εργασίας, θα αξιολογήσουν και την περίπτωση του ​​ e mail.

    • Συμφώνησαν στο να μπορεί να παρέχει ο ιατρός εργασίας γνωμάτευση ώστε να μη χρειάζεται ο συνάδελφος να επισκεφθεί ιδιώτη γιατρό ή νοσοκομείο. Οι εκπρόσωποι της Διοίκησης, μας δήλωσαν ότι θα το ενεργοποιήσουν άμεσα σε συνεννόηση με τους ιατρούς εργασίας.

  • να μην προσέρχονται στην εργασία και να απομακρύνονται άμεσα εργαζόμενοι, που εκδηλώνουν έστω και ήπια συμπτώματα, σε συνεννόηση με τον ιατρό εργασίας ή το θεράποντα ιατρό τους. Η ανάσχεση εξάπλωσης της νόσου είναι κομβικής σημασίας.

Η απάντηση της Τράπεζας: Συμφώνησαν και δήλωσαν ότι αυτή είναι η οδηγία προς τους επικεφαλής των μονάδων.

  • την ύπαρξη σε μόνιμη βάση συνεργαζόμενου λειτουργού καθαριότητας σε κάθε υποκατάστημα του δικτύου για τη συνεχή και επιμελή καθαριότητα των χώρων.

Η απάντηση της Τράπεζας: Ήδη το 93% του δικτύου έχει λειτουργό καθαριότητας για τις ώρες 9.00–15.00. Άμεσα θα επεκταθεί στο σύνολο της Τράπεζας με προτεραιότητα στις πληγείσες περιοχές.

  • η καθαριότητα σε όλους τους χώρους των κτηρίων διοίκησης θα πρέπει να είναι καθετοποιημένη και όχι οριζόντια (π.χ. να μην επιτρέπεται μέλος του συνεργείου καθαρισμού να αναλαμβάνει την καθαριότητα των χώρων ατομικής υγιεινής και στη συνέχεια να επιμελείται τις επιφάνειες των γραφείων). Ένας λειτουργός καθαριότητας ανά αντικείμενο.

Η απάντηση της Τράπεζας: Ήδη εφαρμόζεται.

  • την απενεργοποίηση των θυρών ασφαλείας στα κτήρια διοίκησης, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός ικανού αριθμού εργαζομένων σε αυτές με τον κίνδυνο διασποράς της νόσου.

Η απάντηση της Τράπεζας: Η πρότασή μας έχει υιοθετηθεί και έχει δοθεί ήδη οδηγία προς τους φύλακες των κτηρίων να απασφαλίζουν τις θύρες την ώρα αποχώρησης, ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός. ​​ Θα αξιολογήσουν το ίδιο και για την ώρα προσέλευσης.

  • την υποχρεωτική αναγραφή στις εισόδους των καταστημάτων του δικτύου των μέτρων υγιεινής που έχουν ληφθεί για την προστασία εργαζομένων και πελατών και παράλληλη ενημέρωση για την προβλεπόμενη διαδικασία, που οφείλουν όλοι να ακολουθήσουν για την είσοδό τους σε αυτά.

Η απάντηση της Τράπεζας: Θα το αξιολογήσουν.

  • Η πρότασή μας για έλεγχο του αριθμού συναλλασσόμενων που πλέον είναι και οδηγία του ΕΟΔΥ να ισχύει απαρέγκλιτα, κάτι το οποίο πλέον ορίζεται και από την ΠΝΠ.

Η απάντηση της Τράπεζας: Το αίτημά μας ήδη υλοποιείται.

  • τη μόνιμη τοποθέτηση προστατευτικών υαλοπετασμάτων στα ταμεία των καταστημάτων. Η λύση των plexiglass … «προστατευτικών» αποτελεί προσωρινή λύση ανάγκης και, βεβαίως, οφείλει να υπάρξει άμεσα η σχετική ποιοτική ​​ αναβάθμιση.

Η απάντηση της Τράπεζας: Θα το αξιολογήσουν.

  • σχολαστικός και συχνός καθαρισμός των κλιματιστικών μονάδων. Επιπλέον, αναβάθμιση των υπηρεσιών καθαριότητας σε υπηρεσίες, όπως Χρηματικό και call centers.

Η απάντηση της Τράπεζας: Τα μηχανήματα των μονάδων του χρηματικού είναι έτσι και αλλιώς διαφοροποιημένα από τους υπόλοιπους χώρους, λόγω ιδιαιτεροτήτων. Ως προς το call center, το μεγαλύτερο μέρος των συναδέλφων εργάζεται με τηλεργασία.

  • την παράταση της προθεσμίας για την επικαιροποίηση στοιχείων πελατών.

Η απάντηση της Τράπεζας: τη θεωρούν σωστή και θα την υλοποιήσουν.

  • την άμεση επιστροφή των συναδέλφων μας - εργαζόμενων στο πρ. RBU, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί σε θέσεις εργασίας μακράν του τόπου κατοικίας τους και των οικογενειών τους, πόσο μάλλον όταν οι ειδικές συνθήκες επιβάλλουν την άμεση επανένωση με τις οικογένειές τους. Το ζήτημα αυτό, υπό τις παρούσες συνθήκες, είναι εξόχως σοβαρό ανθρωπιστικό και κοινωνικό.

Η απάντηση της Τράπεζας: Θα το αξιολογήσουν.

  • την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων, που σχετίζονται με την τηλεργασία.

Η απάντηση της Τράπεζας: Οι εκπρόσωποι της Διοίκησης μας ανέφεραν ότι άμεσα το 75% περίπου των συναδέλφων στις κεντρικές υπηρεσίες θα εργάζεται από το σπίτι μέσω τηλεργασίας και τα όποια προβλήματα έχουν προκύψει με αυτή, άμεσα θα αντιμετωπιστούν. Θεωρούν ως πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η παροχή τηλεργασίας απέτρεψε την εμφάνιση οποιουδήποτε δευτερογενούς κρούσματος εντός της τράπεζας που να συνδέεται με αυτά που έχουν εκδηλωθεί έως σήμερα.

  • την ανάγκη άμεσης εκπόνησης σχεδίου κοινής αντιμετώπισης του ζητήματος από το σύνολο των πιστωτικών ιδρυμάτων, με τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων (Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, Εκπροσώπων των Εργαζομένων, Ιατρών Εργασίας και Τεχνικών Ασφαλείας), ώστε να μην παρατηρούνται αποκλίσεις και επιμέρους διαφοροποιημένες στρατηγικές ανά Τράπεζα.

Η απάντηση της Τράπεζας: Η Τράπεζα Πειραιώς λαμβάνει περισσότερα και πιο έγκαιρα τα απαραίτητα μέτρα σε σχέση με τις άλλες Τράπεζες, ως εκ τούτου δεν απαιτείται κάποια συνεννόηση αυτή τη στιγμή.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

για το Σύλλογό μας, η έγκαιρη υλοποίηση μέτρων δράσης για την ανάσχεση διάδοσης του κορωνοϊού και η διαχρονική μέριμνα για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των συναδέλφων μας και των οικογενειών τους αποτελεί προτεραιότητα, πόσο μάλλον σε συνθήκες πανδημίας.

Παραμένουμε στο πλευρό των συναδέλφων μας, αναδεικνύοντας συνεχώς τα δικά σας προβλήματα και τις εύλογες ανησυχίες στους χώρους εργασίας, μεριμνώντας διαρκώς για την ουσιαστική επίλυσή τους.

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΜΕ ΔΙΑΡΚΩΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ.

    ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

 ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ Ο Πρόεδρος  ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ Ο Γεν. Γραμματέας  ​​ ​​​​ 

Μπεμπένης Εμμανουήλ  ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ Γοίλιας Ισίδωρος  ​​​​ 

5