Fri, 23 February 2024

ΑΝΝΑΡΡΩΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Ασθένεια έως και 3 ημερολογιακές ημέρες

​Για να λάβετε την αναρρωτική άδεια, για ασθένεια μέχρι 3 ημερολογιακές ημέρες, προσκομίζετε στον επικεφαλής σας την​​ ηλεκτρονική γνωμάτευση του θεράποντος γιατρού σας, η οποία εκδίδεται μέσω του συστήματος ΗΔΙΚΑ,​​ για να καταχωριστεί και εγκριθεί​​ άμεσα​​ στο σύστημα​​ HRMS.

Ασθένεια από 4 ημερολογιακές ημέρες και άνω

​Θα πρέπει να ακολουθηθεί η νέα διαδικασία έγκρισης από​​ e-ΕΦΚΑ.​​ 

  • Ενημερώνετε τον επικεφαλής σας για την ασθένειά σας ώστε να την καταχωρίσει​​  και να την εγκρίνει​​ άμεσα​​ στο σύστημα​​ HRMS.

  • Αποστέλλετε τα παρακάτω δικαιολογητικά στο​​ group​​ email​​ ΑΔΕΙΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ​​ (ADEIES@piraeusbank.gr):

    • Αντίγραφο της ηλεκτρονικής αίτησης​​ 

    • Ιατρική γνωμάτευση χορήγησης αναρρωτικής άδειας​​ συνταγογραφημένη ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος ΗΔΙΚΑ,​​ από τον θεράποντα ιατρό ή από τον θεράποντα ιατρό του νοσοκομείου, δημόσιου ή ιδιωτικού.

    • Σε περίπτωση νοσηλείας, το​​ ηλεκτρονικό​​ εισιτήριο / εξιτήριο νοσοκομείου, δημόσιου ή ιδιωτικού, μέσω του συστήματος ΗΔΙΚΑ, με σφραγίδα και υπογραφή​​ για τις ημέρες νοσηλείας. Σε περίπτωση χορήγησης αναρρωτικής άδειας μετά από νοσηλεία, οι ημέρες νοσηλείας αναγράφονται στην ηλεκτρονική συνταγή.

Σύμφωνα με τη διαδικασία του​​ e-ΕΦΚΑ απαιτείται έγκριση από την αρμόδια Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή (ΑΥΕ):​​ 

  • Για έγκριση ασθενειών άνω των 15 ημερών, αθροιστικά από την αρχή του έτους.​​ 

  • Όταν η νοσηλεία σε νοσοκομείο ή σε συμβεβλημένες με τον ΕΟΠΥΥ κλινικές υπερβαίνει τις 30 ημέρες για το τρέχον έτος, συμπεριλαμβανομένης της συνολικής αναρρωτικής άδειας που έπεται της νοσηλείας.​​ 

Τα πρωτότυπα δικαιολογητικά των αναρρωτικών​​  αδειών​​  θα πρέπει απαραίτητα να​​  τηρούνται από τον εργαζόμενο, σε περίπτωση ελέγχου από τις Πρωτοβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές (ΑΥΕ).

Ο εργαζόμενος οφείλει να αποστέλλει στο​​ group​​ email​​ ΑΔΕΙΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ​​ (ADEIES@piraeusbank.gr)​​ το πόρισμα της Επιτροπής, σε περίπτωση που αυτό κοινοποιηθεί στον ίδιο.

Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι οι ημέρες της αναρρωτικής άδειας που δικαιούται ο εργαζόμενος υπολογίζονται​​ ημερολογιακά και όχι σε εργάσιμες ημέρες. Επομένως, στις ημέρες ασθένειας υπολογίζονται και τα Σαββατοκύριακα, οι γιορτές και οι αργίες.​​ 

Παράδειγμα 1:

Εργαζόμενος απουσιάζει με ασθένεια από την Παρασκευή έως και τη Δευτέρα. Σε αυτή την περίπτωση υπολογίζεται ότι απουσιάζει 4 ημέρες και όχι 2. Επομένως, πρέπει άμεσα την Παρασκευή να λάβει από τον ιατρό του τη σχετική αναρρωτική άδεια 4 ημερών και να ακολουθήσει την ανωτέρω διαδικασία.​​ 

Παράδειγμα 2:

Εργαζόμενος απουσιάζει με ασθένεια από την Τετάρτη έως και την Παρασκευή (3 εργάσιμες ημέρες) και η άδεια ασθένειας συνεχίζεται από την Δευτέρα μέχρι και την Τρίτη (2 εργάσιμες​​  ημέρες). Σε αυτή την περίπτωση υπολογίζεται ότι απουσιάζει 7 ημέρες, γιατί συμπεριλαμβάνεται το Σαββατοκύριακο και χρειάζεται​​ απαραίτητα​​ να λάβει από τον ιατρό του τη σχετική παράταση της άδειας ασθενείας που θα ξεκινάει από το Σάββατο. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει την ανωτέρω διαδικασία για αναρρωτικές άδειες άνω των 4 ημερολογιακών ημερών και όχι έως 3 ημερολογιακές ημέρες.

 

Οδηγίες για την υποβολή αίτησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του​​ e-ΕΦΚΑ

Πριν από τη χρήση της υπηρεσίας για πρώτη φορά, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να επισκεφθείτε τον ιστότοπο του​​ e-ΕΦΚΑ​​  https://apps.ika.gr/eAccess/login.xhtml​​ και να​​  επικαιροποιήστε ​​ τα​​ «Ατομικά Στοιχεία»​​ σας (διεύθυνση, τηλέφωνο,​​ e-mail, ΙΒΑΝ) με χρήση των κωδικών​​ Taxisnet, του Α.Φ.Μ. και του Α.Μ.Κ.Α. σας.

Στη συνέχεια κάνετε «Είσοδο Ασφαλισμένου στην υπηρεσία» στην ηλεκτρονική πλατφόρμα​​ Ηλεκτρονική Αίτηση Επιδόματος Ασθένειας |​​ e-ΕΦΚΑ (efka.gov.gr)​​ 

με χρήση των κωδικών​​ Taxisnet, του Α.Φ.Μ. και του Α.Μ.Κ.Α. σας.

  • Ελέγχετε τα προσωπικά σας στοιχεία

  • Προσθέστε τα προστατευόμενα μέλη σας με βάση το Α.Μ.Κ.Α. τους

  • Ελέγξτε ότι στο πεδίο «Τέως Φορέας Ασφάλισης» αναγράφεται ΤΑΑΠΤΠΓΑΕ

  • Ελέγξτε τα στοιχεία επικοινωνίας σας (e-mail, κινητό) και τον​​ IBAN

  • Κάνετε κλικ στο πεδίο «Επιβεβαίωση»​​ 

Στην επόμενη οθόνη:​​ 

  • Επιλέγετε «+Νέα Αίτηση Επιδόματος»

  • Επιλέγετε «Κατηγορία απασχόλησης»: Τραπεζοϋπάλληλος

  • Επιβεβαιώνετε ξανά τα στοιχεία σας​​ 

Στην επόμενη οθόνη:

  • Επιλέγετε «+Προσθήκη Εργοδότη»

  • Συμπληρώνετε το Α.Φ.Μ. της Τράπεζας 996763330

  • Συμπληρώνετε τον Α.Μ.Ε. της Τράπεζας 9316018633

  • Επιλέγετε «Αναζήτηση»

  • Στο πεδίο​​ E-mail​​ εργοδότη καταχωρίστε το​​ e-mail​​ adeies@piraeusbank.gr

  • Επιλέγετε «Αποθήκευση» και «Επόμενο»

Σημαντική σημείωση: αν εργάζεστε και σε άλλο εργοδότη εκτός από την Τράπεζα, πρέπει υποχρεωτικά σε αυτό το βήμα να προσθέσετε και​​ κάθε άλλο εργοδότη, διαφορετικά το αίτημα δεν θα μπορέσει να εκκαθαριστεί από τον ΕΦΚΑ (υπάρχει δυνατότητα καταχώρισης έως τρεις εργοδότες).

Στην επόμενη οθόνη​​ «Αναζήτηση γνωμάτευσης»:

  • Συμπληρώνετε τον κωδικό γνωμάτευσης ή τον ΑΜΚΑ ιατρού & την ημερομηνία γνωμάτευσης

  • Επιλέγετε «Αναζήτηση»

  • Ελέγξτε την ορθότητα της αναρρωτικής σας άδειας (διάρκεια, στοιχεία, πάθηση κλπ.)

  • Επιλέγετε «Επόμενο»​​ 

  • Στο τέλος της αίτησης επιλέγετε το πεδίο:​​ «Με ατομική μου ευθύνη […] δεσμεύομαι να καταθέσω στην υπηρεσία μου τις ως άνω γνωματεύσεις για παραπομπή στην ΑΥΕ προς έγκριση της αναρρωτικής μου άδειας.»

  • Επιλέγετε «Υποβολή» και «Ολοκλήρωση»

Η οθόνη​​ «Καταχώριση χειρόγραφης γνωμάτευσης»​​ αφορά μόνο νοσηλεία σε δημόσιο νοσοκομείο, όταν η νοσηλεία δεν έχει αναγγελθεί ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος ΗΔΙΚΑ, και​​ δεν πρέπει να επιλέγεται​​ σε καμία άλλη περίπτωση.

Αναλυτικές οδηγίες για την υποβολή αίτησης στην ηλεκτρονική «Πλατφόρμα Χορήγησης Επιδόματος Ασθένειας», παρέχονται στην ιστοσελίδα της ηλεκτρονικής εφαρμογής και επισυνάπτονται με την παρούσα (Εγχειρίδιο Χρήσης της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Χορήγησης Επιδόματος Ασθένειας).​​