Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΩΝ ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΜΕΝΩΝ
Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,
ενδεχομένως είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του κλάδου που η Διοίκηση μίας Τράπεζας έχει πετύχει το εξής αμίμητο: Να έχει ταυτόχρονα δυσαρεστημένους εργαζόμενους και πελάτες.
Στη μεν πρώτη περίπτωση, έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα χαοτικό εργασιακό περιβάλλον στο οποίο κυριαρχεί η εντατικοποίηση, η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα, η συνεχής και υπέρμετρη πίεση, η έλλειψη μισθολογικών κινήτρων, η απουσία οποιασδήποτε έμπρακτης αναγνώρισης και προοπτικής εξέλιξης, με αποτέλεσμα το σύνολο σχεδόν του προσωπικού να εκφράζει σε κάθε ευκαιρία την απογοήτευση και δυσαρέσκειά του.
Παράλληλα, η επόμενη μέρα της «εθελούσιας» έχει αφήσει το δίκτυο απογυμνωμένο και περισσότερο υποστελεχωμένο, με τους πελάτες να αδυνατούν πλέον να εξυπηρετηθούν ακόμη και για τις πιο απλές καθημερινές συναλλαγές, εξαιτίας των αλλοπρόσαλλων επιλογών της Διοίκησης.
Αφού κατορθώσαμε να διαρρήξουμε σχέσεις εμπιστοσύνης, που με κόπο χτίσαμε επί σειρά ετών στις τοπικές κοινωνίες, δημιουργώντας προσκόμματα και αποθαρρύνοντας την προσέλευση των πελατών μας στα καταστήματα, καλούμαστε και πάλι να εργαστούμε για το ακριβώς αντίθετο. Να προσπαθούμε να πείσουμε τους δυσαρεστημένους πλέον πελάτες μας - και η δυσαρέσκεια αυτή καταγράφεται σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας τους με την Τράπεζα - να επιστρέψουν εκ νέου στα καταστήματα μόνο και μόνο για την επίτευξη της πολυπόθητης στοχοθεσίας.
Η εμμονική στρατηγική της συρρίκνωσης του αριθμού των εργαζομένων έχει ήδη αρχίσει να συσσωρεύει αδιέξοδα, δεδομένου ότι:
οι συνάδελφοι UBE επιβαρύνονται με ακόμη μεγαλύτερο φόρτο εργασίας, τη στιγμή που καλούνται παράλληλα με την εξυπηρέτηση του πελατειακού κοινού να πραγματοποιήσουν μετά από πολυετή υπηρεσία για πρώτη φορά ταμειακές συναλλαγές και ταυτόχρονα να επιμείνουν στην επίτευξη της στοχοθεσίας μέσα από ατομικές λίστες.
εντείνεται η τοξικότητα και η πίεση στους εργαζόμενους με ειδικούς ρόλους (PBO - ΣME), μέσω των γνωστών εκβιαστικών και συγκεκαλυμμένων ή μη απειλητικών μηνυμάτων που λαμβάνουν καθημερινά. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πλήθος συναδέλφων μας με ειδικούς ρόλους βρίσκονται στα όρια της επαγγελματικής εξουθένωσης (burn out), ζητώντας απεγνωσμένα την υπαγωγή τους στην «εθελούσια». Δυστυχώς, στην κατάσταση αυτή, τα στελέχη ειδικότερα της Β. Ελλάδας συνεχίζουν να «πρωτοπορούν» αρνητικά, να γνωρίζουν ωστόσο ότι παρακολουθούμε από κοντά όλες τις εξελίξεις και θα υπάρξει, αν δεν αντιστραφεί άμεσα η συγκεκριμένη εικόνα, η δική μας ενδεδειγμένη απάντηση.
απαξιώνονται οι Υποδιευθυντές (πολλοί εκ των οποίων πρ. Διευθυντές καταστημάτων που έκλεισαν) με πολυετή εμπειρία και προσφορά, συνεχίζοντας να επωμίζονται τις ίδιες ευθύνες για την εύρυθμη λειτουργία των μονάδων, χωρίς βεβαίως το παραμικρό κίνητρο όπως άλλωστε και το σύνολο των εργαζομένων.
Από όλο αυτό το επιζήμιο κύμα δυσαρέσκειας, μόνο ο Διευθύνων Σύμβουλος κος Μεγάλου έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένος. Είναι άλλωστε ο μόνος που αύξησε τις αποδοχές του κατά σχεδόν 60% !
Καλούμε τη Διοίκηση όχι μόνο να εγκαταλείψει το ρόλο του μαθητευόμενου μάγου στις εργασιακές σχέσεις και να σταματήσει να προεξοφλεί τη φιλοτιμία των συναδέλφων, οι οποίοι συνετέλεσαν τα μέγιστα στην επίτευξη νέου ρεκόρ κερδοφορίας, αλλά να επενδύσει με ουσιαστικά κίνητρα στο πολυτιμότερο κεφάλαιό της, τους εργαζόμενους, αντί προτεραιότητά της να αποτελεί ένα ακόμη face lifting των καταστημάτων αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Συνάδελφοι,
Η αλλαγή της μεγάλης εικόνας είναι και δική μας ευθύνη. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουμε να τρέφουμε αυταπάτες. Μόνο ένας διεκδικητικός αντιπροσωπευτικός Σύλλογος μπορεί να επιτύχει την ανάσχεση της φτωχοποίησης και την περιφρούρηση της εργασιακής μας αξιοπρέπειας, και προς το σκοπό αυτό η ανάδειξη του ΣΕΥΤΠΕ σε αντιπροσωπευτικό Σύλλογο αποτελεί τη μοναδική πραγματική ελπίδα για τους εργαζόμενους.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Γοίλιας Ισίδωρος Μπεμπένης Εμμανουήλ