Mon, 14 October 2024

 

ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΠΕΛΑΤΗ ΓΙΑ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ

Νίκη ουσίας απέναντι στο πελατειακό bullying

 

       

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

όπως ήδη γνωρίζετε, ο Σύλλογός μας έχει κατ’ επανάληψη αναδείξει περιπτώσεις απειλητικών​​ συμπεριφορών σε βάρος συναδέλφων μας, από πελάτες οι οποίοι αδυνατούν να συμμορφωθούν με τις διαδικασίες της Τράπεζας.​​ 

Οι περιπτώσεις αυτές, όπως είναι προφανές, καθιστούν επισφαλή την καθημερινότητα των εργαζομένων, καθώς τα περιστατικά λεκτικής βίας (σχεδόν καθημερινά κρούσματα εξύβρισης), οι προσωπικές απειλές εντός και εκτός καταστημάτων, ακόμη και περιστατικά χειροδικίας ή απειλής ακόμη και με μαχαίρι στο πρόσφατο παρελθόν, αποτελούν πηγή μόνιμης ανασφάλειας, έκθεσης σε δυνητικό κίνδυνο και έντασης του ήδη υπέρμετρου ψυχολογικού άγχους.​​ 

Χαρακτηριστική,​​ όπως θυμάστε, υπήρξε​​ η περίπτωση του καταστήματος Αγ. Νικολάου Αχαρνών (2098),​​ για το οποίο ο Σύλλογός μας είχε ζητήσει την άμεση τοποθέτηση φύλακα,​​ με σκοπό την​​ εμπέδωση κλίματος ασφάλειας και​​ ομαλότητας στην καθημερινότητα εργαζομένων και συναλλασσόμενου κοινού, με δεδομένο ότι τόσο το συγκεκριμένο όσο και μια σειρά άλλων καταστημάτων δραστηριοποιούνται σε επιβαρυμένες με εγκληματικότητα περιοχές.

Η περίπτωση του συγκεκριμένου καταστήματος είναι ενδεικτική ενός γενικευμένου κλίματος προκλητικών από πελάτες του δικτύου συμπεριφορών σε βάρος συναδέλφων μας, οι οποίες πολλαπλασιάζονται επικίνδυνα όσο συνεχίζουν να αντιμετωπίζονται με παθητικότητα.​​ 

Σε αντίθεση, λοιπόν,  με την αδικαιολόγητη ανοχή ή​​ μοιρολατρία που επιδεικνύεται συνήθως σε παρόμοιες περιπτώσεις,​​ ο συνάδελφός μας Γιώργος Κακουλάκης​​ από το ανωτέρω κατάστημα, με τη συμπαράσταση του Συλλόγου και των συναδέλφων μας,​​ μήνυσε και πέτυχε τη δικαστική καταδίκη πελάτη για πρόκληση φθοράς στο όχημά του.​​ 

Η δικαστική δικαίωση του συναδέλφου αποτελεί απάντηση​​ σε όσους εξακολουθούν να εθελοτυφλούν απέναντι στο πρόβλημα,​​ αλλά ταυτόχρονα​​ αποτελεί παράδειγμα για όλους μας ότι η προάσπιση της αξιοπρέπειάς μας οφείλει να είναι αδιαπραγμάτευτη!

Μοναδική θλιβερή παραφωνία η μέχρι στιγμής στάση της Τράπεζας.​​ 

Όχι μόνο στρουθοκαμηλίζει,​​ αντί να επιμείνει στην εκπαίδευση και στην επίδειξη μηδενικής ανοχής απέναντι σε αντίστοιχα περιστατικά και να ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας στην πράξη, με συγκεκριμένα μέτρα​​ όπου αυτό απαιτείται.​​ 

Όχι μόνο λάμπει διά της απουσίας της​​ από την έμπρακτη υλική στήριξη στο πρόσωπο του συναδέλφου ο οποίος, εξαιτίας της πιστής τήρησης των διαδικασιών της Τράπεζας, βρέθηκε αντιμέτωπος με τη φθορά της ιδιοκτησίας του και με την υποχρέωση κάλυψης των νομικών εξόδων για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων του.​​ 

Ακόμη και την ημέρα εκδίκασης της συγκεκριμένης υπόθεσης​​ δεν υπήρξε η παραμικρή μέριμνα​​ τουλάχιστον να παραστεί από πλευράς Τράπεζας έστω η πολύπειρη Νομική μας Υπηρεσία, προκειμένου να παρέμβει και να στηρίξει το συνάδελφο. Προτεραιότητα δεν θα πρέπει να αποτελεί μόνο η ενασχόληση με το περιστατικό τροφικής δηλητηρίασης μεγαλοστελεχών και συναλλασσόμενων με την Τράπεζα μεγαλοεπιχειρηματιών για το γεύμα που παρατέθηκε στο περιθώριο της​​ ΔΕΘ, αλλά και οι περιπτώσεις των συναδέλφων της πρώτης γραμμής…

Από την πλευρά μας, θεωρούμε απολύτως αναγκαίο,​​ για την ουσιαστική αντιμετώπιση αντίστοιχων συμπεριφορών: ​​ 

  • την άμεση τοποθέτηση υπηρεσιών φύλαξης​​ στα καταστήματα που δραστηριοποιούνται σε επιβαρυμένες με εγκληματικότητα περιοχές (π.χ. Αγ. Νικολάου Αχαρνών (2098), Αγίου Μελετίου (1012), Πλ. Αττικής (2018) και Πλ. Κολιάτσου (1009) κ.λπ)

  • την εκπαίδευση των Διευθυντών,​​ όσον αφορά την αντίδραση σε παρόμοιες περιπτώσεις παρενοχλητικών από πλευράς πελατών συμπεριφορών, με επίδειξη μηδενικής ανοχής και προστασίας της εργασιακής αξιοπρέπειας​​ των συναδέλφων μας.​​ Τα περιστατικά αυτά δεν πρέπει ούτε να κουκουλώνονται, ούτε να μπαίνουν κάτω από το χαλί, ούτε να αποσιωπώνται. Πρέπει να αντιμετωπίζονται με τη​​ σοβαρότητα που τους αρμόζει!

  • την εκ περιτροπής ανακύκληση του προσωπικού (rotation)​​ στα λεγόμενα «δύσκολα» καταστήματα, προκειμένου να υπάρχει ισότιμη αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων.​​ 

  • την άμεση ενημέρωση​​ από πλευράς συναδέλφων,​​ σε αντίστοιχες περιπτώσεις,​​ του Συλλόγου μας​​ και των αρμοδίων λειτουργών, δηλ.​​ του Υπευθύνου Οργανωσιακής Υγείας,​​ καθώς επίσης​​ και του Υπευθύνου Ασφαλείας.

Οι συνάδελφοί μας που διαχρονικά έχουν αποδείξει το ήθος και τον επαγγελματισμό τους, οφείλουν να κατανοήσουν ότι​​ ο φόβος και​​ η αποσιώπηση δεν λύνουν κανένα πρόβλημα.​​ 

Και επειδή όλα τα ανωτέρω δεν θα πρέπει να αποτελούν ευχολόγια, οι συνάδελφοι καλούνται να καταφεύγουν στο ΣΕΥΤΠΕ, ο οποίος αποτελεί διαχρονικά το φυσικό τους σύμμαχο στην προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων. ​​ 

Για εμάς τα ζητήματα υγείας, ασφάλειας και εργασιακής αξιοπρέπειας παραμένουν στην πρώτη γραμμή!

                                          Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

 

​​  Ο Πρόεδρος                          Ο Γεν. Γραμματέας 

                       ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ Γοίλιας Ισίδωρος Μπεμπένης Εμμανουήλ                ​​   ​​