Mon, 12 May 2025

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΔΑΔ

ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

 

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

στη χθεσινή συνάντηση του Συλλόγου μας με τη Διεύθυνση Ανθρωπίνου Δυναμικού θέσαμε επί τάπητος όλα τα επίκαιρα ζητήματα που αφορούν τους εργαζόμενους. Πιο συγκεκριμένα:

  • «Σπίτι μου 2» - Έμπρακτη οικονομική ενίσχυση των UBO, UBE & εργαζόμενων στα Εγκριτικά.

Προβάλλαμε το δίκαιο αίτημα των συναδέλφων μας UBO, UBE και των εργαζόμενων στα Εγκριτικά για την έμπρακτη οικονομική τους ενίσχυση,​​ καθώς είναι εκείνοι που επωμίζονται τη διαχείριση του τεράστιου όγκου αιτημάτων, που συνεπάγεται η διαφημιστική καμπάνια του νέου προγράμματος «Σπίτι μου 2», σε συνθήκες υπέρμετρης πίεσης, στο ήδη απογυμνωμένο και υποστελεχωμένο Δίκτυο των καταστημάτων.​​ 

Πρόκειται για τους συναδέλφους εκείνους, που όπως έχουμε επαναλάβει έρχονται να προστεθούν στη μακρά λίστα των κακοπληρωμένων εργαζόμενων στην Τράπεζα Πειραιώς. Πόσο μάλλον όταν ειδικά οι UBE αποτελούν το μοναδικό ρόλο στο Δίκτυο, για τον οποίο δεν υπήρξε η παραμικρή πρόβλεψη στην πρόσφατη Επιχειρησιακή Σύμβαση. Ταυτόχρονα, τονίσαμε για ακόμη μία φορά ότι δεν θα ανεχθούμε την παραμικρή παρέκκλιση, όσον αφορά την​​ πιστή τήρηση του νομίμου ωραρίου εργασίας, επισημαίνοντας ότι θα συνεχίσουμε απτόητοι τους ελέγχους μας με τη συνδρομή της Επιθεώρησης Εργασίας και το επόμενο διάστημα.  

  • Χορήγηση αυξήσεων στους ρόλους (Personal & ΣΜΕ) της Περιφέρειας.

Επαναφέραμε το ζήτημα της κατ’ αντιστοιχία άμεσης χορήγησης στους ρόλους (Personal & ΣΜΕ) της Περιφέρειας των αυξήσεων, που έχουν ήδη δοθεί εδώ και μήνες (και δικαίως) στο Δίκτυο της Αττικής.​​ Οι ίδιες αυξήσεις θα πρέπει να δοθούν για τους ίδιους ακριβώς ρόλους και της Περιφέρειας, που επιτελούν το ίδιο ακριβώς έργο. Το αφήγημα και οι υποσχέσεις Περιφερειακών και επικεφαλής μονάδων ότι επίκειται πολύ σύντομα και η σειρά των συναδέλφων με ρόλο στην Περιφέρεια, έχει δυστυχώς προ πολλού ξεφτίσει και εκθέτει όσους εξ ονόματος της Διοίκησης συνεχίζουν να καλλιεργούν προσδοκίες στο προσωπικό, που όμως εξακολουθούν και παραμένουν αδικαιολόγητα στα χαρτιά.

  • Καταβολή επιδόματος Meeter Greeter στους εκ περιτροπής εκτελούντες καθήκοντα υπαλλήλου υποδοχής.

Αν και στη Νέα Δομή των καταστημάτων ο συγκεκριμένος ρόλος υποτίθεται έχει καταργηθεί, στην πράξη ζει και βασιλεύει, καθώς πάντοτε κάποιοι συνάδελφοί μας εκτελούν καθήκοντα υπαλλήλου υποδοχής και δυστυχώς όρθιου ταμία, που εξυπηρετεί πελάτες μέσω μηχανημάτων. Η μόνη διαφορά, η εξαφάνιση του προβλεπόμενου για τη συγκεκριμένη θέση επιδόματος. Είναι προφανές ότι οι αλχημιστές της Διοίκησης ξανακτύπησαν, αν και στα νέου τύπου καταστήματα η μόνιμη παρουσία του​​ meeter​​ greeter​​ είναι επιβεβλημένη.​​ 

Εκτός αυτού και στην κωδικοποίηση των Επιχειρησιακών Συμβάσεων, που ισχύουν και δεσμεύουν την Τράπεζα Πειραιώς,​​ προβλέπεται η κατ’ αναλογία επί του συνόλου των εργασίμων ημερών καταβολή επιδόματος υποδοχής πελατείας, στους εργαζόμενους εκείνους που ασκούν καθήκοντα υπαλλήλου υποδοχής.​​ Για ποιο λόγο δεν τηρείται η Επιχειρησιακή ρύθμιση; Η ιστορικο - αντιπροσωπευτική «αφωνία» υπάρχει περίπτωση να βρει τη μιλιά της;  

  • Τοποθέτηση σταθερών οθονών,​​ μεγάλων διαστάσεων,​​ στα σημεία εξυπηρέτησης των πελατών.

Μετά την καταλυτική παρέμβασή μας, σε συνεργασία με την Επιθεώρηση Εργασίας, οπότε και επιβάλαμε την τοποθέτηση εργονομικών καθισμάτων στα σημεία εξυπηρέτησης του κοινού, εξακολουθεί και​​ παραμένει αγκάθι για τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας των συναδέλφων μας στο Δίκτυο η χρήση​​ των μικρών διαστάσεων οθονών των laptops,​​ που εντείνουν την οπτική κόπωση των εργαζόμενων, και τους εκθέτουν την ίδια στιγμή σε σοβαρούς μυοσκελετικούς κινδύνους, καθώς εργάζονται σχεδόν συνεχώς κυρτωμένοι, προκειμένου να έχουν καλύτερη οπτική επαφή.​​ 

Ζητήσαμε για ακόμη μία φορά την τοποθέτηση σταθερών, ευκρινών οθονών μεγάλων διαστάσεων στα σημεία εξυπηρέτησης, στις οποίες θα μπορεί να συνδέεται μέσω του προσωπικού φορητού υπολογιστή κάθε συνάδελφος για να επιτελεί την εργασία του. Οι εναγώνιες οχλήσεις και τα δικαιολογημένα παράπονα των συναδέλφων μας, που πλέον παραπονούνται και για εντεινόμενα προβλήματα στην όρασή τους δεν επιτρέπουν τον παραμικρό εφησυχασμό. Το επόμενο διάστημα, αν δεν υπάρξουν άμεσες διορθωτικές κινήσεις από πλευράς της Τράπεζας, ο Σύλλογός μας θα αναλάβει πρωτοβουλίες και προς αυτήν την κατεύθυνση.

  • Τηλεργασία (π.χ. Marketing, Κανονιστική, κτήριο Χειμάρας).

Σε μια Τράπεζα και έναν κλάδο που επαίρονται για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών και εργασιών, δικαιολογημένα πλανάται στα χείλη εργαζόμενων συγκεκριμένων μονάδων γιατί οι ίδιοι εξαιρούνται αδικαιολόγητα από την παροχή τηλεργασίας (π.χ. Marketing με τους εκεί συναδέλφους να πηγαινοφέρνουν παράτυπα και σε καθημερινή βάση τα laptops επ’ ώμου χωρίς να εργάζονται με τηλεργασία, τμήματα της Κανονιστικής, τμήματα του υπό ανακαίνιση κτηρίου Χειμάρας με εργαζόμενους να δουλεύουν με φυσική παρουσία και με τα κομπρεσέρ στους κάτω ορόφους) κ.ο.κ.

Η παροχή τηλεργασίας, στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης των εργαζόμενων, οφείλει να παρέχεται σε όλους ανεξαιρέτως τους εργαζόμενους,​​ χωρίς προσκόμματα σε μεμονωμένες και εν πολλοίς παρωχημένες αντιλήψεις κάποιων στελεχών.

Με την ευκαιρία, υπενθυμίζουμε ότι και στη νέα Επιχειρησιακή, όπως και στην προηγούμενη πριν από τρία (3) χρόνια προβλεπόταν εντός 6 μηνών​​ η υπογραφή Ειδικής Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης για την Τηλεργασία.​​ Το υπενθυμίζουμε στην ιστορικο - αντιπροσωπευτική «αφωνία», στην περίπτωση που τυχόν εμφανίζουν και συμπτώματα «αμνησίας».

  • Άδειες.

Εξαιτίας της υποστελέχωσης του Δικτύου, δημιουργούνται πλέον σοβαρά προβλήματα στη λήψη των πάσης φύσεως προβλεπόμενων αδειών από το προσωπικό. Η δε αντισυναδελφική πρακτική ορισμένων επικεφαλής να προγραμματίζουν οι ίδιοι τις άδειες των συναδέλφων,​​ με βάση τις ανάγκες εύρυθμης λειτουργίας των αποδεκατισμένων μονάδων και όχι με βάση τις πραγματικές προσωπικές και οικογενειακές ανάγκες των εργαζόμενων για ανάπαυση,​​ πέραν από καταδικαστέα θα συνεχίσει να μας βρίσκει απέναντι, προστατεύοντας με κάθε πρόσφορο τρόπο τα νόμιμα δικαιώματα των συναδέλφων μας.

Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές και σίγουρα δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό. Η λύση για την ομαλοποίηση των εργασιών είναι μία και σε όλους γνωστή.​​ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ νέου προσωπικού ΤΩΡΑ!​​ Η Διοίκηση φέρει ακέραια την ευθύνη για τις αλλοπρόσαλλες επιλογές της και έχει την ευθύνη για την επιστροφή στην κανονικότητα.

  • Διαχείριση περιστατικών Βίας και Παρενόχλησης.

Επισημάναμε σοβαρές και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στη διαχείριση των περιστατικών Βίας και Παρενόχλησης στην Εργασία. Χαρακτηριστική η περίπτωση καταστήματος στα Ιωάννινα, όπου παρά τις επώνυμες και σοβαρές καταγγελίες των εκεί συναδέλφων, μέσω της επίσημης πλατφόρμας καταγγελιών της Τράπεζας, και τις προσωπικές συνεντεύξεις που ακολούθησαν από τη ΔΑΔ, που και πάλι επικύρωσαν τη σοβαρότητα των καταγγελλομένων, εδώ και τέσσερις (4) μήνες δεν έχει υπάρξει η παραμικρή εξέλιξη, στην κατεύθυνση της προστασίας των συναδέλφων μας. Και εδώ προκύπτουν τα εξής εύλογα ερωτήματα: Συνεδρίασε η αρμόδια Επιτροπή ως οφείλει; Αν ναι, τι αποφάσισε; Το τελικό πόρισμά της διαβιβάσθηκε στους καταγγέλλοντες, όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία; Επιβεβαιώνονται οι καταγγελίες, και αν ναι, ποια μέτρα πάρθηκαν για να προστατευθούν οι εκεί εργαζόμενοι; Ή μήπως δεν πάρθηκαν και για ποιο λόγο;   

  • Επιτόκια πιστωτικών καρτών.

Τις προηγούμενες μέρες καταγγείλαμε ότι η επιχειρησιακή ρύθμιση, για το επιτόκιο των πιστωτικών καρτών προσωπικού, παράτυπα συνεχίζει να είναι κατά πολύ υψηλότερο του προβλεπόμενου 5,1%.

Ζητήσαμε την άμεση και συστημική, χωρίς καμία άλλη υποχρέωση του εργαζόμενου, προσαρμογή του επιτοκίου με ευθύνη της Τράπεζας στα οριζόμενα επίπεδα, όπως και την αναδρομική μέριμνα για τους συναδέλφους μας που επί σειρά ετών βαρύνονταν με αδικαιολόγητα υψηλούς τόκους.

  • Σοβαρές καθυστερήσεις στις προαγωγές συναδέλφων.

Διαπιστώνουμε ότι σε αρκετές περιπτώσεις, συνάδελφοί μας με άριστες αξιολογήσεις και αναγνωρισμένη προσφορά στον Οργανισμό, παραμένουν αδικαιολόγητα «κολλημένοι» επί σειρά ετών,​​ χωρίς προαγωγή. Ζητήσαμε να σταματήσει αυτό το αδιέξοδο γαϊτανάκι όπου οι Διευθυντές μεταθέτουν την ευθύνη στους Περιφερειακούς, αυτοί με τη σειρά τους στη ΔΑΔ και τανάπαλιν. Είναι ευθύνη της ΔΑΔ να εντοπίσει ποιοι συνάδελφοί μας παραμένουν καθηλωμένοι στην ίδια βαθμίδα και κατ’ επέκταση και μισθολογικά, και να αποκαταστήσει άμεσα αυτές τις αδικίες και όχι να μπαίνει σε ατομική αντιπαράθεση ο εργαζόμενος με τους ιεραρχικά προϊσταμένους του για να ζητεί το αυτονόητο.

Η Διοίκηση δεσμεύτηκε να εξετάσει όλα τα θέματα που θέσαμε. Αυτονόητο είναι ότι θα συνεχίσουμε όχι απλά να παρακολουθούμε, αλλά και να παρεμβαίνουμε για όλα τα προαναφερόμενα ζητήματα, πάντοτε υπηρετώντας με συνέπεια τα συμφέροντα των συναδέλφων μας.

Με  συναδελφικούς χαιρετισμούς

Ο Πρόεδρος                              Ο Γεν. Γραμματέας

Γοίλιας Ισίδωρος ​​                       Μπεμπένης  Εμμανουήλ