Tue, 18 March 2025

 

Βonus στο Δίκτυο των καταστημάτων!

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

το σύστημα αξιολόγησης «Πυξίδα», που καθορίζει την επίτευξη των στόχων και τη διανομή των bonus στα καταστήματα του Δικτύου της Τράπεζας Πειραιώς, παρουσιάζει σοβαρές στρεβλώσεις, οδηγώντας σε αίσθημα αδικίας και απογοήτευσης μεταξύ των εργαζομένων.

Κάθε χρόνο οι στόχοι αυξάνονται σημαντικά, σε αντίθεση με τον αριθμό των εργαζομένων στα καταστήματα που μειώνεται συνεχώς. Ο νέος τύπος καταστήματος παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα, επιβαρύνοντας την καθημερινή λειτουργία και δυσχεραίνοντας την εξυπηρέτηση των πελατών. Οι συνάδελφοι καλούνται να διαχειριστούν αυξημένες απαιτήσεις υπό ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, γεγονός που οδηγεί σε υπέρμετρη επιβάρυνση και επαγγελματική εξουθένωση. Δεν είναι τυχαίο ότι όλο και μεγαλύτερος αριθμός έμπειρων συναδέλφων μας δυστυχώς υποχρεώνεται εξαιτίας της εντατικοποίησης, της πιεστικής στοχοθεσίας, της μισθολογικής καθήλωσης και της έλλειψης πραγματικών κινήτρων, να αναζητήσει μια καλύτερη τύχη εκτός Τράπεζας.

Χαρακτηριστική η εικόνα καταστημάτων που, παρά το γεγονός ότι​​ λειτουργούν πλέον με το μισό προσωπικό σε σχέση με προηγούμενα έτη,​​ καλούνται να ανταποκριθούν σε ακόμη υψηλότερους στόχους. Παρότι οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να ανταποκρίνονται με απόλυτο επαγγελματισμό, καταβάλλοντας ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια και αυξάνοντας πολλαπλάσια την απόδοσή τους, υπάρχει ο κίνδυνος οι συνάδελφοι αυτοί να μην λάβουν​​ bonus.​​ Φημολογείται ότι μόνο τα καταστήματα που πέτυχαν ποσοστό άνω του 96% της​​ Πυξίδας​​ θα λάβουν​​ bonus, γεγονός που αν επιβεβαιωθεί θα συνιστά κατάφωρη αδικία!

Η συγκεκριμένη προσέγγιση συνιστά​​ παραβίαση των αρχών δικαιοσύνης και ίσης μεταχείρισης,​​ καθώς δεν λαμβάνει υπόψη τις αντικειμενικές συνθήκες​​ λειτουργίας κάθε καταστήματος, ούτε την υπέρμετρη προσπάθεια που κατέβαλαν οι εργαζόμενοι.

Καλούμε τη Διοίκηση να εφαρμόσει​​ δίκαιη και αναλογική επιβράβευση​​ με τη μορφή​​ bonus​​ για όλους τους συναδέλφους, με τις εξής παραμέτρους:

  • Διασφάλιση ότι ΟΛΟΙ οι εργαζόμενοι ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ  θα λάβουν τη δέουσα ανταμοιβή.

  • Επίτευξη στο 100% του στόχου της Πυξίδας, που οδηγεί σε διπλασιασμό των κερδών της Τράπεζας σε σχέση με το προηγούμενο έτος, θα πρέπει να σηματοδοτεί και διπλασιασμό του ποσού που θα δοθεί ως bonus.

  • Ενσωμάτωση παραγόντων όπως η υποστελέχωση και οι αυξημένες απαιτήσεις στην εξίσωση των​​ bonus, ώστε να διασφαλίζεται η δίκαιη κατανομή τους.

  • Άρση της αδικίας που υπέστησαν πέρυσι οι UBE & UBO, οι οποίοι αν και διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στη λειτουργία του Δικτύου, δεν αναγνωρίστηκε επαρκώς η συμβολή τους. Πόσο μάλλον όταν ειδικά οι UBE δεν αναφέρθηκαν πουθενά στη νέα Επιχειρησιακή.

Οι εργαζόμενοι των καταστημάτων αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της Τράπεζας και είναι αυτοί που με επαγγελματισμό και αφοσίωση συμβάλλουν στη συνεχή ανάπτυξη και κερδοφορία του Οργανισμού. Είναι αδιανόητο, μετά από μια τόσο απαιτητική χρονιά, η ανταμοιβή της προσπάθειάς τους να είναι ο αποκλεισμός από τα​​ bonus.​​ Είναι απαράδεκτο σε μια​​ Tράπεζα με 1,3 δισ. ευρώ κέρδη να μην ανταμειφθούν ΟΛΟΙ οι εργαζόμενοι, που αγωνίστηκαν και υπερέβαλαν εαυτούς,​​ αλλά αντιθέτως να εξαιρεθούν. Η δίκαιη και αναλογική επιβράβευση όλων όσοι εργάστηκαν σκληρά είναι απαραίτητη για τη διατήρηση του ηθικού, της δέσμευσης και της εύρυθμης λειτουργίας του Δικτύου καταστημάτων.

Να μην επαναληφθούν τα λάθη του προηγούμενου έτους. Άλλη απογοήτευση δεν χωρά στο δίκτυο!

Με  συναδελφικούς χαιρετισμούς

Ο Πρόεδρος                              Ο Γεν. Γραμματέας

Γοίλιας Ισίδωρος ​​                       Μπεμπένης  Εμμανουήλ