Thu, 20 November 2025

 

Μεταφορά κεντρικών υπηρεσιών της Τράπεζας στη Θεσσαλονίκη​​ 

Μια απόφαση που εγείρει σοβαρά ερωτήματα​​ 

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

σύμφωνα με πληροφορίες,​​ τον Οκτώβριο του 2025 οι υπηρεσίες που στεγάζονται στο ιδιόκτητο, επιβλητικό κτήριο της Εθνικής Αμύνης στη Θεσσαλονίκη, θα μεταφερθούν στο ενοικιαζόμενο Hub 26, στη δυτική είσοδο της πόλης.​​ To Hub 26 αποτελεί έργο του κοινοπρακτικού σχήματος των Dimand και Prodea Investments, ενώ από τη θυγατρική της Dimand «Iovis» πέρασε πρόσφατα στην ιδιοκτησία της Τράπεζας Πειραιώς το ιστορικό ακίνητο της Εθνικής Ασφαλιστικής, στην οδό Κοραή.

Το εμβληματικό κτήριο​​ της Εθνικής Αμύνης, ένα κόσμημα στο κέντρο της πόλης και παλαιά έδρα της Τράπεζας πρ. Μακεδονίας - Θράκης, λίγα μόλις μέτρα από τον Λευκό Πύργο, φαίνεται πως οδηγείται προς πώληση. Αν η Τράπεζα αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, κάποιος θα μπορούσε να υποθέσει ότι αυτή η απόφαση ενδεχομένως να ήταν αναπόφευκτη. Ωστόσο, στην περίπτωση της Τράπεζας Πειραιώς ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Δεν πρόκειται για μια ζημιογόνο εταιρεία, αλλά για μία από τις πιο κερδοφόρες στην Ευρώπη.

Προκύπτουν, λοιπόν, σοβαρά ερωτήματα σχετικά με αυτήν την απόφαση:

Γιατί εγκαταλείπεται ένα ιδιόκτητο κτήριο για έναν ενοικιαζόμενο χώρο;
Στο ερώτημα αυτό θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι​​ 
στο κτήριο Εθνικής Αμύνης έγιναν μόλις πέρυσι εκτεταμένες εργασίες ανακαίνισης​​ (ηλεκτροφωτισμός, γυψοσανίδες οροφής, σύστημα ψύξης​​ -​​ θέρμανσης), προφανώς με σημαντικά κόστη. Παρόλα αυτά, η Διοίκηση επιλέγει, άγνωστο γιατί, να το εγκαταλείψει και να μεταφέρει τους εργαζόμενους σε νέο χώρο.​​ 

Μεταφορά σε μια υποβαθμισμένη περιοχή χωρίς υποδομές.
Το Hub 26 βρίσκεται σε μια​​ 
κακόφημη και γνωστή σε όλους περιοχή, με αυξημένη εγκληματικότητα και ελλιπή ηλεκτροφωτισμό.​​ Φημολογείται, μάλιστα, και μένει να επιβεβαιωθεί ή να διαψευσθεί, ότι η Τράπεζα προχώρησε σε δωρεά στο Δήμο Θεσσαλονίκης, για την αναβάθμιση του ηλεκτροφωτισμού​​ της περιοχής, μία κίνηση που επιβεβαιώνει την προβληματική φύση αυτής της επιλογής.

Δυσκολίες μετακίνησης.
Η συγκοινωνιακή κάλυψη δεν χαρακτηρίζεται επαρκής, ενώ την ίδια στιγμή απέχει από σύγχρονες μεταφορικές υποδομές (μετρό Θεσσαλονίκης).​​ Η προτεινόμενη λύση, αυτή της μεταφοράς των συναδέλφων μας με μικρό λεωφορείο, που θα εκτελεί δρομολόγια από τον τερματικό σταθμό του μετρό προς το Hub 26, επιβεβαιώνει τις συνθήκες «απομόνωσης» για τους εργαζόμενους.

Δυστυχώς, για ακόμη μία φορά, αποδεικνύεται ότι …​​ «Λεφτά υπάρχουν», αλλά όχι για τους εργαζόμενους και την πραγματική στήριξη του εισοδήματός τους.

Η Τράπεζα δαπανά εκατομμύρια για μετακομίσεις, ανακαινίσεις και δωρεές, ενώ παράλληλα πωλεί ένα ιστορικό κτήριο, που διευκολύνει τη συντριπτική πλειονότητα των εργαζόμενων. Πρόκειται για τους ίδιους εργαζόμενους που λαμβάνουν αυξήσεις - ψίχουλα και καλούνται να προσαρμοστούν σε δυσμενέστερες συνθήκες εργασίας.

Ζητάμε σαφείς απαντήσεις από τη Διοίκηση:

​​ Γιατί επιλέχθηκε το Hub 26, με όλα τα μειονεκτήματα που συνεπάγεται;
​​ Ποιο είναι το συνολικό κόστος μεταφοράς και ποια είναι τα πραγματικά οφέλη αυτής της επιλογής;
​​ Τι μέτρα θα ληφθούν για την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων;
​​ Ποιο είναι το οικονομικό όφελος για την Τράπεζα, όταν από τη μια πλευρά έχουμε την πώληση ενός ιστορικού κτηρίου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και από την άλλη την ενοικίαση νέων γραφείων και μια σειρά από κόστη ανακαίνισης, μετακίνησης, επιβάρυνσης των εργαζομένων κ.λπ;

Για εμάς, η εργασιακή αξιοπρέπεια δεν μπορεί να θυσιάζεται στο βωμό αμφιλεγόμενων επενδυτικών επιλογών.

Με  συναδελφικούς χαιρετισμούς

Ο Πρόεδρος                              Ο Γεν. Γραμματέας

Γοίλιας Ισίδωρος ​​                       Μπεμπένης  Εμμανουήλ