Tue, 04 November 2025

 

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΔΑΔ

(Bonus, προαγωγές, τηλεργασία, Hub 26 κ.λπ)

 

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

στη χθεσινή συνάντηση του Συλλόγου μας με τους επικεφαλής της Διεύθυνσης Ανθρωπίνου Δυναμικού​​ θέσαμε επί τάπητος τα εξής εργασιακά ζητήματα:

  • Διαφάνεια στη διαδικασία χορήγησης των​​ Bonus​​ 

Θεωρούμε αδιανόητο στη μεγαλύτερη συστημική Τράπεζα, με το Δίκτυο και τις Υπηρεσίες κυριολεκτικά να στενάζουν εξαιτίας της υποστελέχωσης, εργαζόμενοι να συνεχίζουν να αποκλείονται από τις πρόσθετες παροχές (bonus), καθώς το σχετικό περίγραμμα εξακολουθεί να παραμένει ομιχλώδες και αδιαφανές.​​ 

Το αποτέλεσμα, εργαζόμενοι που όχι μόνο έχουν υπερβεί οι ίδιοι το υποτιθέμενο όριο του 80% βάσει​​ Become​​ &​​ Achieve, αλλά και τα καταστήματά τους έχουν κατά πολύ υπερκαλύψει ακόμη και το 100% του στόχου, μέσα από ένα δαιδαλώδες σύστημα τεταρτημορίων, διαρκώς αναθεωρούμενων κατά τη διάρκεια του έτους προς τα πάνω στόχων και συνεχών συγκρίσεων με τα αποτελέσματα των υπολοίπων καταστημάτων της Περιφέρειας και των υπολοίπων Περιφερειών, βρίσκονται με όρους επαγγελματικής εξουθένωσης να κυνηγούν μονίμως και διαρκώς όλο και υψηλότερους στόχους, χωρίς να γνωρίζουν αν τελικά τα αποτελέσματα, η παραγωγή και η εν γένει συνεισφορά τους θα τους επιτρέψουν και αυτοί να ξεδιψάσουν στην πηγή των πολυπόθητων​​ bonus

Απαιτούμε διαφανείς κανόνες που θα επιτρέπουν σε όλους να γνωρίζουν εξαρχής, χωρίς αστερίσκους και ψιλά γράμματα, το ύψος της παροχής, τις προϋποθέσεις και τα σαφή κριτήρια ανταμοιβής της απόδοσης των εργαζομένων.​​ 

  • Προαγωγές - Απαράδεκτοι αποκλεισμοί

Διαμαρτυρηθήκαμε έντονα για το γεγονός ότι​​ συνάδελφοί μας, οι οποίοι έχουν κριθεί άξιοι προαγωγών, βρίσκονται μπροστά στο παράτυπο και εκβιαστικό από πλευράς Διοίκησης δίλημμα να παραιτηθούν από δικόγραφα σε βάρος της Τράπεζας​​ (π.χ. Αγωγές για Συνταξιοδοτικά προγράμματα, δικαστική διεκδίκηση του Επιδόματος Ισολογισμού, Οργανισμός Προσωπικού), με επίκληση στα οριζόμενα του Κανονισμού Προαγωγών, προκειμένου να ενεργοποιηθεί η υπηρεσιακή τους εξέλιξη.​​ 

Αποκρούουμε αυτήν την καταχρηστική πρακτική και για την υπεράσπιση των νομίμων δικαιωμάτων των συναδέλφων μας θα προχωρήσουμε και σε επόμενες ενέργειες με πρώτη την αποστολή σχετικής εξωδίκου διαμαρτυρίας. Το παράδοξο είναι ότι αυτή η εκβιαστική και αντισυναδελφική πρακτική της Τράπεζας τυγχάνει, δυστυχώς, της ανοχής των εργοδοτικών σωματείων, που παραμένουν και σε αυτήν την περίπτωση «άφωνοι θεατές» των όσων διαδραματίζονται.

Για το Σύλλογό μας, τέτοιου είδους ενέργειες δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές, καθώς​​ κρίνεται απαράδεκτη η συσχέτιση της προαγωγής ενός εργαζόμενου με τυχόν νόμιμη προσφυγή του για οικονομικές διεκδικήσεις από την Τράπεζα.​​ Μια δικαστική διαμάχη, που μπορεί ενδεχομένως να κρατήσει και για πάνω από πέντε χρόνια, είναι αδιανόητο να αποστερεί από συναδέλφους μας την υπηρεσιακή τους προαγωγή και να τους κρατεί σε ένα ιδιότυπο καθεστώς «ομηρίας».

  • Τηλεργασία - Παράτυπος αποκλεισμός ΣΕΥΤΠΕ από τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή Ειδικής Επιχειρησιακής Σύμβασης

Από συνεχείς διαρροές προκύπτει ότι βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη διαπραγματεύσεις της Διοίκησης με τους ΣΕΤΠ και ΣΕΤΑΠ, για την υπογραφή ειδικής ΣΣΕ που θα ρυθμίζει το πλαίσιο της Τηλεργασίας στην Τράπεζα Πειραιώς. Από τη διαδικασία αυτή παράτυπα δεν έχει μέχρι στιγμής προσκληθεί ο Σύλλογός μας, υπό την ιδιότητα του παρεμβαίνοντος Συλλόγου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Ν. 1876/90.​​ 

Για το λόγο αυτό,​​ ο Σύλλογός μας​​ απέστειλε ήδη εξώδικη διαμαρτυρία, απαιτώντας την άμεση συμμετοχή του στη διαδικασία, με δεδομένο ότι​​ ως το​​ δεύτερο μεγαλύτερο Επιχειρησιακό Σωματείο στην Τράπεζα Πειραιώς, δεν μπορεί να αποκλείεται από μια θεμελιώδη διαδικασία​​ και κατ’ επέκταση το πλήθος των εργαζομένων που εκπροσωπεί. Η Διοίκηση δεσμεύτηκε να αποστείλει πρόσκληση για την επόμενη συνάντηση.

Υπενθυμίζουμε ότι ο Σύλλογός μας έχει επεξεργασμένο σχέδιο για την υπογραφή Ειδικής Σύμβασης για την Τηλεργασία, το οποίο έχει δημόσια και επανειλημμένως κοινοποιηθεί ήδη από το 2021,  στο οποίο εκτός των άλλων προβλέπεται:

  • η καταβολή χρηματικής παροχής ύψους εκατό ευρώ (100€),​​ για την κάλυψη των πρόσθετων δαπανών - λειτουργικών εξόδων (ηλεκτρικού ρεύματος, ψύξης/θέρμανσης, καθαριότητας, συντήρησης εξοπλισμού, αναλωσίμων κ.λπ).

  • η πλήρης ανάληψη του κόστους της τηλεργασίας από τον εργοδότη,​​ με σαφή περιγραφή των υποχρεώσεων και του εξοπλισμού που οφείλει να παρέχει ο εργοδότης.

  • η καταβολή μηνιαίας παροχής ύψους εβδομήντα ευρώ (70€),​​ σε περίπτωση που ο εργαζόμενος οικειοθελώς χρησιμοποιεί το δικό του εξοπλισμό κατά την εκτέλεση της εργασίας του.

  • η προστασία του νομίμου ωραρίου εργασίας,​​ με απόλυτο καθορισμό και μέτρηση του εργάσιμου χρόνου, καθώς και του τρόπου αποδέσμευσης του τηλεργαζόμενου απ’ όλα τα συστήματα της Τράπεζας μετά το πέρας αυτού, με ευθύνη του εργοδότη και όχι με παραπομπή στο δικαίωμα του εργαζόμενου.

  • η διασφάλιση της​​ αρχής της ίσης μεταχείρισης,​​ σε σχέση με τους συγκρίσιμους εντός των εγκαταστάσεων της επιχείρησης εργαζόμενους (ωράριο, άδειες κ.λπ.).

  • η μέριμνα για την πιστή εφαρμογή των διατάξεων περί υγείας και ασφάλειας στην εργασία,​​ σε καθεστώς τηλεργασίας.

  • Προστασία νομίμου ωραρίου εργασίας

Παρά το ανεξίτηλο αποτύπωμα του Συλλόγου μας στον Αγώνα για την προστασία του νομίμου ωραρίου εργασίας, συνεχίζουν να εντοπίζονται σοβαρές παραβιάσεις τόσο στο Δίκτυο των καταστημάτων, όσο και στις κεντρικές Υπηρεσίες, κατεξοχήν δε στο καθεστώς της τηλεργασίας.

Δεν επιτρέπεται σε μια Τράπεζα με κέρδη άνω του 1 δις €, να συνεχίζει να υπάρχει απλήρωτη πρόσθετη εργασία, χωρίς την ίδια στιγμή να παραγνωρίζουμε τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονούνται σε ζητήματα Υγείας και Ασφάλειας των εργαζομένων.​​ 

Από την πλευρά μας​​ οι επιτόπιοι έλεγχοι, από κοινού με την Επιθεώρηση Εργασίας, θα ενταθούν και το επόμενο διάστημα.

  • Μεταφορά Κεντρικών Υπηρεσιών στο​​ Hub​​ 26 (Θεσσαλονίκη)

Η αποφασιστική μας παρέμβαση για το ζήτημα της ασφαλούς και αξιοπρεπούς μετακίνησης των συναδέλφων μας στο κτήριο Hub 26 (Θεσσαλονίκη), υποχρέωσε την Τράπεζα να μεριμνήσει για το ζήτημα της μετακίνησης των εργαζομένων, σε μια περιοχή με ανεπαρκή συγκοινωνιακή κάλυψη.

Ωστόσο, από πλευράς ΔΑΔ δεν δόθηκαν συγκεκριμένες διευκρινίσεις για τη συχνότητα και την κανονικότητα των δρομολογίων.​​ Ο Σύλλογός μας απαίτησε να υπάρξει συχνή και σταθερή λεωφορειακή σύνδεση από τον πλησιέστερο σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης με το Hub 26,​​ και αν χρειαστεί, να προηγηθεί συνεννόηση και με άλλες εταιρείες που έχουν μεταφέρει τα γραφεία τους στην ίδια περιοχή, ώστε να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή συχνότητα δρομολογίων, για όλους τους εργαζόμενους.

       Ταυτόχρονα, επαναφέραμε το αίτημα​​ κατά την περίοδο που το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραμείνει κλειστό για ένα μήνα,​​ να δοθεί από την Τράπεζα δικαίωμα τηλεργασίας​​ σε όλες τις υπηρεσίες που θα στεγάζονται στο νέο κτήριο, ώστε να αποφευχθεί η περαιτέρω ταλαιπωρία των συναδέλφων μας.

  •  Εκπαιδευτικά προγράμματα​​ 

Θέσαμε το ζήτημα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των e learning μαθημάτων εν γένει.​​ Κατά την άποψή μας τα εκπαιδευτικά προγράμματα, που στη συντριπτική τους πλειονότητα πραγματοποιούνται μέσω e-learning, κρίνονται αναποτελεσματικά, καθώς δεν εκπληρώνουν τους εκπαιδευτικούς τους στόχους και δεν προσφέρουν την απαραίτητη αλληλεπίδραση και ενεργό συμμετοχή των εργαζομένων. Η εκπαίδευση πρέπει να γίνεται με φυσική παρουσία, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Άλλωστε, η​​ Τράπεζα Πειραιώς διαθέτει ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά κέντρα, αυτό στο Καστρί, που μπορεί και πρέπει να αξιοποιείται επαρκώς προς το σκοπό αυτό.

Σε κάθε άλλη περίπτωση,​​ για εκπαιδευτικούς σκοπούς οφείλει​​ να δεσμεύεται συγκεκριμένος χρόνος εντός ωραρίου εργασίας για την ολοκλήρωσή τους.​​ Τυχόν παραπομπή τους σε χρόνο που ανήκει και σχετίζεται με την προσωπική - οικογενειακή μας ζωή παραβιάζει θεμελιώδη δικαιώματά μας, και ως εκ τούτου δεν γίνεται αποδεκτή.​​ 

  • Περίπτωση συναδέλφων μας​​ Agri SME

Αναφερθήκαμε, επιπλέον, στην περίπτωση των συναδέλφων μας Agri​​ SME, οι οποίοι αν και έχουν την ευθύνη για τη διαχείριση της παραγωγής στην περιφέρεια ευθύνης τους, εντούτοις αξιολογούνται από τη Διεύθυνση του καταστήματος, στο οποία κατ’ ουσίαν φιλοξενούνται και το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση των​​ bonus, καθώς η πρόσβασή τους σε αυτά εξαρτάται από την επίτευξη των στόχων και πάλι του καταστήματος στο οποίο εδρεύουν. Και για το ζήτημα αυτό ζητήσαμε να υπάρξουν άμεσα διορθωτικές από πλευράς Τράπεζας ενέργειες.

Κλείνοντας, επισημαίνουμε ως αυτονόητο​​ από την πλευρά μας ότι θα συνεχίσουμε​​ όχι απλά να παρακολουθούμε, αλλά κυρίως​​ να παρεμβαίνουμε για όλα τα ζητήματα που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις, πάντοτε υπηρετώντας με συνέπεια τα συμφέροντα των συναδέλφων μας.

 

Με  συναδελφικούς χαιρετισμούς

Ο Πρόεδρος                              Ο Γεν. Γραμματέας

Γοίλιας Ισίδωρος ​​                       Μπεμπένης  Εμμανουήλ